Menestrelul ajunsese la castel când soarele apunea după dealurile pline de falnicii brazi. Un servitor îi deschise o cămăruță cu fereastra spre curtea mare. Fereastra avea un stil deosebit, făcută din lemne de palisandru încrustat cu aramă. Zidurile erau groase și impenetrabile, adăpostind probabil domni și domnițe, dar și multe povești ferecate și necunoscute. La cină, menestrelul fu poftit alături de câțiva servitori, într-o cameră rece, ce mirosea a mucegai, cu marmură albă pe jos. Alături, alți oameni decât servitorii, fuseseră poftiți într-o sală elegantă, mobilată în întregime în stil Ludovic al XV-lea. La cum arăta sala, cu geamuri înalte și marmură albă, era clar că acolo își dăduse mâna grotescul cu incomodul. Menestrelul servi repede cina, retrăgându-se dezgustat în odaia lui, departe de agitația castelului. A doua zi trebuia să încânte niște snobi ce aveau la îndemână câte un clopoțel de argint cu care tulburau ori de câte ori voiau tăcerea solemnă din castel. Oameni buni sau nu, deschideți totuși poarta pentru menestrel.
După aproape 20 de ani, menestrelul Ian Anderson, cu al său Jethro Tull, ne surprinde cu o plimbare muzicală în trecut, cu melodii medievale grandioase și povestiri din Biblie. Cu bune, cu rele, cu balauri ce ridică capul peste tot, cu dragoste, respect și tandrețe.
Albumul este o continuare a lui Thick as a Brick, cu aceeași revărsare de flaut a lui Ian. După 50 de ani de carieră, tonurile din voce sună distinctiv, dar în aceleași nuanțe din trecut. Tema discului se învârte în jurul naturii dezbinătoare a relațiilor dintre oameni sau a extremismului ce scoate în față ura și prejudecata. Anderson are o interpretare proprie a unor întâmplări din Biblie, toate în concordanță cu abilitățile lui de compozitor și aranjor. De altfel, pe coperta albumului, Ian Anderson spune: „Muzica și artele trebuie să aibă cu siguranță dreptul de a pune la îndoială și de a examina critic toate subiectele, atâta timp cât sunt făcute cu respect și sensibilitate. Trebuie să existe un loc pentru comentariu și interpretare”.
The Zealot Gene apare după o serie de discuri solo ale lui Anderson, aducând aminte de vechile albume conceptuale și antologicele solo-uri de flaut. Un album de o consistență aparte, probabil cel mai solid de la Songs from the Wood încoace. Discursul este unul ostil la adresa actualei politici mondiale: populism întunecat, plăcerea de a face rău, xenofobi cu poftă de sânge, ideologii fasciste.
Unele lucruri se pare că nu se schimbă niciodată, cu toate că am intrat într-un alt secol de flaut.
Tracklist:
- Mrs. Tibbets (5:54)
- Jacob’s Tales (2:13)
- Mine Is The Mountain (5:40)
- The Zealot Gene (3:54)
- Shoshana Sleeping (3:41)
- Sad City Sisters (3:40)
- Barren Beth, Wild Desert John (3:37)
- The Betrayal Of Joshua Kynde (4:06)
- Where Did Saturday Go? (3:53)
- Three Loves, Three (3:30)
- In Brief Visitation (3:00)
- The Fisherman Of Ephesus (3:41)
InsideOutMusic 2022
Discografie Jethro Tull:
* This Was (1968)
* Stand Up (1969)
* Benefit (1970)
* Aqualung (1971)
* Thick as a Brick (1972)
* A Passion Play (1973)
* War Child (1974)
* Minstrel in the Gallery (1975)
* Too Old to Rock’n Roll: Too Young to Die! (1976)
* Songs from the Wood (1977)
* Heavy Horses (1978)
* Stormwatch (1979)
* A (1980)
* The Broadsword and the Beast (1982)
* Under Wraps (1984)
* Crest of a Knave (1987)
* Rock Island (1989)
* Catfish Rising (1991)
* Roots to Branches (1995)
* J-Tull Dot Com (1999)
* The Jethro Tull Christmas Album (2003)
* The Zealot Gene (2022)
Componență Jethro Tull:
* Ian Anderson (flaut, chitară acustică, muzicuță, voce)
* Joe Parrish-James (chitară)
* Florian Opahle (chitară)
* Scott Hammond (baterie)
* John O’Hara (pian, clape, acordeon)
* David Goodier (bas)
+ There are no comments
Add yours