Daniel Mureșan, Cronica de concert, Jesus Christ Superstar

Estimated read time 3 min read

Grandoare imperială, muzică, edificii superbe, palate minunate și catedrale impunătoare – așa ne întâmpină de fiecare dată Viena, inima vechii Europe. Orașul lui Mozart, Beethoven și Strauss te învăluie întotdeauna cu nostalgia vremurilor apuse, dar și dorința actuală de muzică. Așa am fost învăluiți noi la Stadthalle, într-una din cele șase săli grandioase de spectacol.

Jesus Christ Superstar a fost întotdeauna un concept interesant: o operă rock din anii `70 despre ultimele zile ale lui Hristos, trecând sălbatic de la melodramă la comedie. Andrew Lloyd Webber și Tim Rice sunt maeștri în tonuri și genuri, dar spectacolul de la Viena a fost plin de disperare histrionică, melodii pop, comedie și balade în mișcare.

Cu siguranță există un sentiment special în producția lui Lukas Perman: decorul minimalist a fost surprinzător, dar artiștii au suplinit totul. O recreare a picturii lui Leonardo da Vinci – Cina cea de taină – a fost inedită, plină de dans și muzică.

Am văzut câteva interpretări de excepție. Oedo Kuipers în rolul lui Isus a oferit o performanță excepțională, mai ales în pasajul „Ghetsimani”, unde amestecul său de furie și disperare pun în evidență un artist foarte bun. Marjan Shaki, în rolul Mariei Magdalena, are o voce minunată și o prezență scenică sigură, în timp ce Serkan Kaya îi aduce o energie frenetică lui Iuda, pe măsură ce starea lui emoțională devine din ce în ce mai fracturată. Marii preoți Caiafa și Anna (Andreas Kammerzelt și Stefan Bleiberschnig) sunt delicios de pompoși, în timp ce Ponțiu Pilat (Thomas Borchert) joacă excelent între carismă și lașitate.

Îl întâlnim pe Isus îmbrăcat casual, flancat de o grămadă de adepți îmbrăcați office, mai puțin serioși, în fața unui păstor creștin deosebit de dedicat. Este greu de spus dacă aceasta este o referință deliberată sau nu. Marii preoți se întreabă: „Avem voie să râdem de asta?”. În actul al doilea a existat o energie mult mai liberă, au fost schimbări de ton – de la comedie până la disperare profundă.

A fost o demonstrație vizuală plină de magie, de excelență, captivantă, emoționantă, care pe alocuri m-a făcut să scap o lacrimă. Un spectacol absolut obligatoriu, pe bună dreptate, ținut la mare preț în industria musicalului.

Distribuție:

  • Oedo Kuipers (Isus)
  • Serkan Kaya (Iuda)
  • Marjan Shaki (Maria Magdalena)
  • Thomas Borchert (Ponțiu Pilat)
  • Georgij Makazaria (Irod)
  • Vincent Bueno (Simion)
  • Andreas Kammerzelt (Caiafa)
  • Stefan Bleiberschnig (Anna)
  • Matthias Trattner (Petru)
  • Georg Leskovich (preot)
  • Henrik Sehnert (preot)
  • Linda Hold
  • Cornelia Mooswalder
  • Barbara Safaverdi-Gall

Poate nu ai vazut...